GRY PLANSZOWE - wydawnictwo GALAKTA - zapowiedzi 2021 część 2
Kto z nas nie zna takich gier jak Horror w Arkham, Catan czy chociażby Talisman - Magia i Miecz? Mowa oczywiście o wydawnictwie Galakta, która przedstawiła nam swoje plany wydawnicze na rok 2021. Nadszedł czas na drugą odsłonę i kolejny wpis z cyklu zapowiedzi. Przedstawiamy kolejne nowości. Zapraszam do zapoznania się, myślę że każdy znajdzie coś dla siebie.
8. KAHUNA
Jest to gra przeznaczona dla dwóch graczy, którzy podczas rozgrywki wcielają się w szamanów władających magią wód Oceanu Pacyficznego. Pokaż przeciwnikowi że jesteś potężniejszy i zawłaszcz sobie pobliskie wyspy stawiając na nich swój totem Kahuna. Nie bój się sięgać po szamańskie sztuczki aby osiągnąć cel.
Ilość Graczy: 2
Wiek: 10+
Czas: 30-40min.
Link BGG: KAHUNA
9. SWORD & SORCERY: NADEJŚCIE MROKU
Mrok rozlewa się po całej krainie a bramy cmentarzy otwierają się od wewnątrz. Tym razem bohaterowie muszą zmierzyć się z przeciwnikami którzy nie czują bólu. Szkielety, wampiry i wilkołaki… Czy bohaterowie wypełnią swoją misję i ostatecznie uwolnią swoje dusze? W tym dodatku poznacie zakończenie epickiej kampanii bohaterów. Zadania z tego rozszerzenia stanowią już ostatni akt legendarnej sagi.
Ilość Graczy: 1-5
Wiek: 13+
Czas: 30min.
Link BGG: SWORD & SORCERY: NADEJŚCIE MROKU
10. ANNO 1800
Jest rok 1800 i musisz zatroszczyć się o to aby handel na Twojej wyspie kwitł. Floty statków transportują dobra by zaopatrzyć wyspy w potrzebne produkty. Na początku wystarczają chleb i ubrania. Z czasem mieszkańcy będą zgłaszać zapotrzebowanie na towary luksusowe. Musisz dobrze zarządzać rolnikami, robotnikami, rzemieślnikami, inżynierami i inwestorami. Stwórz najlepiej prosperującą wyspę!
Ilość Graczy: 2-4
Wiek: 12+
Czas: 120min.
Link BGG: ANNO 1800
11. ORIFLAMME
Umarł król niech żyje król! Czy aby na pewno? Głowa Państwa umiera nie posiadając potomka. W tej grze wcielisz się w członka jednej z arystokratycznych rodzin, która próbuje przejąć francuską koronę. Chroń swoje interesy, użyj swojej przebiegłości i stwórz plan działań. Cel? zdobądź wystarczającą ilość wpływów, aby usiąść na tronie!
Ilość Graczy: 3-5
Wiek: 10+
Czas: 15-30min.
Link BGG: ORIFLAMME
12. ZAŁOGA: WYPRAWA W GŁĘBINY
Druga odsłona genialnej gry karcianej „Załoga”. Tym razem jednak udasz się w zupełnie innym kierunku. Nowe wyzwania czekają na dnie oceanów. 96 kart zadań o różnym stopniu trudności nie pozwoli Ci się nudzić, zwłaszcza że pod wodą wszystko jest trudniejsze, niż się wydaje…
Ilość Graczy: 2-5
Wiek: 10+
Czas: 20min.
Link BGG: ZAŁOGA: WYPRAWA W GŁĘBINY
13. PAX PAMIR
To gra dla miłośników historii euroazjatyckiej. W grze przenosisz się do XIXw, w którym wcielisz się w role przywódców i będziesz budować sojusze z trzema wielkimi mocarstwami: Rosjanami, Brytyjczykami i Afgańczykami. Aby to zrobić, będziesz musiał zawierać sojusze, wysyłać szpiegów, zakładać osady na nowych terenach i poszerzać swoją władzę! Zwycięży gracz, któremu uda się zdobyć największe wpływy.
Ilość Graczy: 1-5
Wiek: 13+
Czas: 45-120min.
Link BGG: PAX PAMIR
14. TUAREG: ROZSZERZENIE
Rozszerzenie do gry Tuareg wprowadza do zabawy nowe karty plemienia i nowe karty brzegowe. Teraz decyzje graczy będą jeszcze trudniejsze! Dodatkowo rozszerzenie wprowadza nowe żetony – wody, które dają nowe możliwości i odświeżają rozgrywkę. Potyczkę zwycięży gracz, który na koniec gry ma najwięcej punktów.
Ilość Graczy: 2
Wiek: 12+
Czas: 60min.
Link BGG: TUAREG: ROZSZERZENIE
15. UNICORN FEVER
A czy Ty wierzysz we wróżki i jednorożce? Nie? To musisz zacząć! Za każdym razem gdy na niebie pojawia się tęcza, wesołe jednorożce zaczynają wyścig. Zostań nieugiętym hazardzistą i przy pomocy wróżek obstawiaj, który z nich wygra bieg na drugi koniec tęczy. Jak mówią legendy czeka tam garniec ze złotem, który może trafić właśnie w Twoje ręce.
Ilość Graczy: 2-6
Wiek: 14+
Czas: 40min.
Link BGG: UNICORN FEVER